Az, hogy egy adott termékből mennyi van készleten, az első látásra egy nagyon egyszerű kérdésnek tűnik. A valóságban azonban már korántsem ilyen egyszerű, főleg akkor, ha több üzletet, és esetleg ezek mellett még akár webshopot is üzemeltetünk. De vajon pontosan milyen készletadatok is vannak az OVIP Raktárkezelő programjában?
Fizikai készlet, azaz, hogy ténylegesen mennyi van a raktárban, üzletben, polcon?
Abban az esetben, ha csak egyetlen üzletünk van, vagy csak egyetlen webáruházat üzemeltetünk, azaz lényegében egyetlen raktárunk van, akkor ez egy nagyon egyszerű adat, a fizikai készletből láthatjuk, hogy ténylegesen mennyi van az adott termékből raktáron. Ugyanakkor, ha több raktárat üzemeltetünk, mert például több üzletünk van, akkor ez már egy összetettebb kérdés, hiszen nemcsak azt kell látnunk sok esetben, hogy egy adott üzletben hány darab van az adott termékből, hanem azt is, hogy a többi üzletben hány darab van, illetve, hogy összesen hány darab van. Ez főleg akkor lehet hasznos, ha az egyik üzletben nincs az adott termékből készleten, de a másikban van, és 1-2 napon belül a termék átvihető az egyik üzletből a másikba. Az OVIP Vállalatirányítási Rendszer Raktárkezelő Programjában, valamint a Bolti Értékesítő Programban is könnyedén láthatóak és kezelhetőek ezek az adatok.
Szabad készlet, azaz, hogy ténylegesen mennyi adható el egy adott termékből?
Ez az információ elsősorban azok számára elengedhetetlen, akik webáruházat és fizikai üzletet egyaránt üzemeltetnek. Tegyük fel, hogy van egy termékünk, például egy fúrógép, amelyből kettő darab van raktáron. Érkezik egy megrendelés a webáruházból erre a megrendelésre, ezért ahhoz, hogy a webes megrendelést ki tudjuk szolgálni, az üzletben már nem szabad eladni mindkettőt, hanem csak egyet, hiába van belőle kettő. Ebben az esetben a fizikai készlet 2db, de a szabad készlet csak 1 db, hiszen már csak ennyi értékesíthető belőle. Az OVIP a webáruházak felé mindig a szabad készlet értékeket küldi meg, megelőzve ezzel azt, hogy egy termékből több rendelés érkezzen be, mint amennyi kiszolgálható. A fizikai üzletben pedig a felhasználó beállíthatja, hogy az OVIP a webes megrendelésnek vagy a bolti értékesítésnek adjon nagyobb prioritást. Azaz, a fenti példából kiindulva, ha a vásárló el szeretné vinni mindkét fúrógépet, akkor a felhasználó döntheti el, hogy az üzletbe betért vásárlót azonnal kiszolgálja, és a webáruházas vásárlót szolgálja ki később, vagy pedig a webáruházas vásárlót mindenképpen kiszolgálja, és az üzletbe betért vásárlót szolgálja ki csak 1 db-al, és esetlég később még 1 db-al. Abban az esetben, ha több raktárat üzemeltetünk, akkor beállíthatjuk azt is az OVIP Raktárkezelő Programjában, hogy ne az összes raktár szabad készletét küldje meg az OVIP a webshop részére, hanem csak a kiválasztott raktár vagy raktárak készletadatait.
Minimum készlet, azaz, hogy mennyi legyen minimálisan készleten egy termék?
Vannak olyan kereskedők, akik sok esetben olyan termékeket forgalmaznak, amelyekből mindig kell, hogy legyen valamennyi raktáron. Ezek lehetnek aprócikkek, alkatrészek, alapvető ruhadarabok, stb. Az OVIP Raktárkezelő Programjában minden termékhez megadható, hogy mennyi legyen az a minimális készletmennyiség, amelyet mindenképpen szeretnénk a raktáron tartani.
Optimális készlet, azaz, hogy mekkora készlet kell ahhoz, hogy nyugodtak és kiegyensúlyozottak legyünk?
Az optimális készlet, mint a neve is mutatja, azt a készletadatot adja meg, amely a leginkább elősegíti a hatékony üzletmenetet. Természetesen ez az adat is elsősorban azoknál a termékeknél fontos, amelyekre a mindennapi kereskedelmi működésben feltétlenül szükség van. A kereskedők számára sokszor nehéz döntés, hogy mekkora készletet tartsanak állandóan raktáron, hiszen az egy folyamatos tőkelekötést jelent, ezért is fontos az optimális készlet megfelelő beállítása.
Az OVIP Beszerzés Generátora tud viszonyítani mind a minimális, mind pedig az optimális készlethez is!
Az OVIP Vállalatirányítási Rendszerben a Raktárkezelő Programmal szorosan együttműködik a Beszerzéskezelő Program is! A Beszerzéskezelő Programban pedig elérhető az OVIP Vállalatirányítási Rendszer egyik legnagyobb innovációja, a Beszerzés Generátor! Ez egy olyan összetett algoritmus, amely többek között Raktárkezelő Programban beállított adatok alapján, figyelembe véve a már beérkezett rendeléseket is, meg tudja adni, hogy az egyes termékekből mennyit szükséges rendelnünk a beszállítóktól. Ez az algoritmus mind a minimális készlethez, mind pedig az optimális készlethez is tud viszonyítani!
Polchely kezelés estén az egyes polchelyeknek is van külön készletük!
Vannak olyan kereskedelmi vállalkozások, akik a raktárukat különböző részekre osztják, és ezeket külön-külön megjelölik, azaz polchelyeket kezelnek. Az OVIP Raktárkezelő Programja természetesen a polchelyeket is tudja kezelni, így abban az esetben, ha egy termékből több van raktáron, de azok a raktár különböző pontjain, azaz polchelyein vannak, az OVIP meg tudja mondani, hogy mely polchelyeken mekkora a készlet, és komissiózás esetén a leghatékonyabb útvonalat is megmutatja az OVIP!
Amennyiben Ön kíváncsi az OVIP Vállalatirányítási Rendszerre, és annak is a Raktárkezelő Programjára, akkor minden kötelezettség nélkül kipróbálhatja!
Az OVIP Vállalatirányítási Rendszer Raktárkezelő Programja szorosan együttműködik az OVIP Rendszerben szereplő többi programmal, így például a Számlázó, a Rendelésfeldolgozó, valamint a Beszerzéskezelő Programokkal is, ily módon komplex megoldást tud nyújtani Önnek is kereskedelmi vállalata irányításához!
Amennyiben felkeltettük érdeklődését, nyugodtan igényeljen ingyenesen igénybe vehető tesztfelületet, és minden kötöttség és kockázat nélkül próbálja ki a programunkat!
Kapcsolati oldalra ezen a linken egyszerűen át tud lépni.
A továbbiakban is jó munkát kívánunk minden Kedves Látogató részére!
Vissza