A számlázás minden vállalkozás életének egyik legalapvetőbb része, egy kötelező feladat, amit mindenki szeretne a legegyszerűbben és a lehető legolcsóbban megoldani, lehetőleg az aktuális törvényi előírások betartásával. A piac jelenleg is hemzseg a számlázó programoktól, ám sokszor tapasztalhatunk eget rengető különbséget egy-egy program között. Előző cikkünkben már bemutattunk néhány támpontot, amit érdemes figyelembe venni vásárlás előtt, most kiegészítjük a sort, hogy mindenki felkészülten állhasson neki a tökéletes számlázó beszerzésének!
Törvényi megfelelőség
Megfelel-e a számlázó program a törvényi előírásoknak? A naprakész, aktuális jogszabályoknak megfelelő számlázás egy jól működő és sikeres vállalkozás alapja. Júliustól minden számlázó program kulcsfontosságú funkciója kellene hogy legyen a NAV online számla szinkronizáció, aminek értelmében a 100 000 forint feletti áfát tartalmazó, cég felé kiállított számlák adatait már valós időben kell jelenteni az adóhatóság felé. Mondanunk sem kell, hogy sok program még mindig nem rendelkezik ilyen összekötéssel, vagy ha mégis, akkor sok esetben az egész folyamat lekezelését a felhasználóra bízza, aki nem ért hozzá, és már születnek is a problémák...
Terméktámogatás
Nem győzzük hangsúlyozni a naprakészséget, hiszen egy számlázó program esetében nagyon is sok múlhat rajta. Ellenőrizzük van-e továbblépési, fejlesztési lehetőség a programon belül, vagy - ahogy a legtöbb esetben előfordul -, vásárlás után magunkra maradunk, és minden törvényi/technikai újítás után vehetünk egy újabb programot. Ennek elkerülésére tökéletes megoldásként szolgálnak a havi díjas konstrukciókban kínált programok, mint az OVIP online vállalatirányítási rendszer is. Ezekben az esetekben ugyanis egy fix havi díjért cserébe nemcsak használjuk a programot, hanem a háttérben a programunkat folyamatosan fejlesztik, a funkciókat aktualizálják, odafigyelnek a jogszabályi újításokra.
OVIP-tipp: Kiemelt figyelmet fordítunk az OVIP vállalatirányítási rendszerünket használó Ügyfeleink segítésére, így például minden modulon belül elérhetőek a funkciókat bemutató videók, valamint online Support felületünkön kérdéseket tehetnek fel vagy kéréseket fogalmazhatnak meg a Felhasználóink.
Plusz 3 jó tanács:
1. Fontos szempont lehet, de soha NE kizárólag az ár alapján döntsünk! Nem biztos, hogy a legdrágább valóban a legjobb program, és óvatosan közelítsünk az ingyenes, vagy feltűnően olcsó megoldásokhoz is.
2. Ne sajnáljuk a kiválasztásra szánt időt! Egy jó számlázó program nem csak a napi munkavégzést fogja egyszerűbbé tenni, de vállalkozásunk pénzügyi folyamataink hatékony központi eleme is lesz.
3. A vásárlás előtt kérjük ki azoknak a kollégáknak a véleményét is, akik a napi szinten fogják a programot használni. Általában más igényeket támaszt egy vezető, és mást az, aki a számlázást végzi.
Reméljük, sikerült mindenkit hozzásegítenünk a megfelelő számlázó program beszerzéséhez szükséges tudáshoz! Ha a cikkek elolvasása után úgy véli nem kell tovább keresnie, és megtalálta az
Önnek való számlázó programot vagy vállalatirányítási rendszert, rendelje meg még ma vagy vegye fel velünk a kapcsolatot!
Ha pedig továbbra is maradtak kérdései, kérje ingyenes tájékoztatónkat!