A tapasztalat azt mutatja, hogy aki gyakran számlázik, az bizony gyakorta hibázik is, egy rontott számla azonban még nem a világ vége. Fontos leszögezni, hogy egy már kiállított számlát utólag tilos javítani, ezt sem a jogszabályok, sem a számlázó programok nem engedik. Mit lehet hát tenni olyankor, amikor elrontunk egy számlát? Két lehetőségünk van: vagy módosító (helyesbítő) számlát vagy sztornó számlát állítunk ki. Hogy mikor melyiket használjuk, és hogyan állítsuk ki őket a vállalatirányítási rendszerünk számlázó programjában, megmutatjuk cikkünkben!
Mikor, melyiket alkalmazzuk?
1. Egy stornó számla kiállításával az eredeti számlát érvényteleníthetjük, majd kiállíthatunk egy új számlát. Ilyenkor összesen 3 számla keletkezik: rossz számla, rossz számla stornója, jó számla.
2. Egy helyesbítő számla kiállításával korrigálhatjuk az eredeti számlán elvétett hibát vagy pótolhatjuk a lemaradt információkat. Ilyenkor csak kettő számla keletkezik: rossz számla, helyesbítő számla. A két számla csak együtt lesz érvényes, ezért mindkettőt oda kell adni a vevőnek!
Mindent a sztornó számláról
A leggyakoribb okok, amikor sztornó számlát kell kiállítani:
- garanciális visszavásárlás történik
- meghiúsult fizetés, teljesítés vagy gazdasági esemény lép fel
- tévesen kerül kiállításra a számla (pl. véletlenül számlázás)
Ha szükséges, OVIP vállalatirányítási rendszerünk számlázó programjában egy gombnyomással készíthet sztornó számlát! Próbálja ki számlázó programunk mellett többi modulunkat is, köztük a raktárkezelő programot vagy bolti modult! Demó verzióért keressen minket elérhetőségeinken!
Vissza